Facebook

3 sposoby na przekazywanie informacji osobom rekomendującym Cię

środa, 21.09.2016
3 sposoby na przekazywanie informacji osobom rekomendującym Cię
Ryszard Chmura

Aby otrzymywać dobre i wartościowe rekomendacje, powinieneś podjąć działania mające na celu poinformowanie swoich kontaktów o aktualnych potrzebach, oczekiwaniach oraz planach, jakie chcesz zrealizować w przyszłości. Powinieneś również w jasny sposób powiedzieć swoim źródłom rekomendacji o tym, jakie są twoje oczekiwania wobec nich oraz zapewnić niezbędne materiały do podjęcia przez nich każdego działania. Podzielę się z tobą aż 3 skutecznymi sposobami na dostarczanie źródłom użytecznych informacji o twoich produktach lub usługach. Dzięki temu, twoje kontakty będą mogły przekazać informacje potencjalnym klientom, co może zaowocować ciekawymi biznesami i rekomendacjami.

Sposób I
Poproś swoje źródło rekomendacji o dokładną analizę materiałów marketingowych, z których korzystasz: ulotek, broszur, nagrań wideo oraz audio, realizowanych projektów, a nawet swojego CV czy strony internetowej firmy. Jeżeli źródło rekomendacji przekaże ci rady na temat tego, jak udoskonalić te materiały, możesz być pewien, że dowiedział się wiele na temat prowadzonego przez ciebie biznesu i zapamiętał wiele informacji na temat niego.

Sposób II
Zaproś swoje źródła rekomendacji na wydarzenia, w których uczestniczysz: konferencję podczas której występujesz, imprezę firmową, ceremonię wręczenia nagrody czy targi branżowe. Postaraj się, by już samo zaproszenie przekazywało informacje o tobie i twojej firmie, a wydarzenie, w którym bierzecie razem udział było okazją do szczerej rozmowy na temat waszej przyszłej współpracy.

Sposób III
Zadbaj o jakość swoich wiadomości e-mailowych oraz stopki. Na końcu każdej wiadomości umieszczaj stopkę, w której zamieścisz listę informacji związanych z tobą, twoją firmą, organizacją, pozycją którą zajmujesz, wyróżnieniach jakie otrzymałeś. Ogranicz jednak listę do 10 linii i regularnie aktualizuj stopkę, by odbiorcy wiadomości dowiedzieli się o tobie jak najwięcej.

Podjęcie tych działań znacząco wpłynie na podniesienie jakości otrzymywanych rekomendacji. Jeżeli otwarcie nie porozmawiasz ze swoim źródłem rekomendacji i nie podzielisz się z nim informacjami o sobie, prawdopodobnie sam tego nie zrobi. Nie ma bowiem świadomości, że takie działania i sposób postępowania mogą przynieść wymierne dla wszystkich korzyści, a dodatkowo nie ma wiedzy na temat twój i twojego biznesu. Jeśli potrzebujesz kilku dodatkowych sposobów i jesteś ciekawy jakie mam propozycje, zajrzyj do książki Najbardziej znany sekret marketingu – tam czeka na ciebie aż 7 kolejnych propozycji.

Powrót
Sekret Marketingu Amazon

4.6 / 5
Ocena na amazon.com

44.90 Dodaj do koszyka

Podziel się stroną:
Kontakt z Ryszardem Chmurą: