Facebook

6 cech idealnego partnera rekomendacyjnego

poniedziałek, 27.06.2016
6 cech idealnego partnera rekomendacyjnego
Ryszard Chmura

Jako przedsiębiorca na pewno pracowałeś już z ludźmi, którzy napędzają cię do działania i swoim podejściem do biznesu powodują, że chce ci się więcej. Jestem przekonany, że spotkałeś także na swojej drodze osoby nieodpowiedzialne, które tylko sprowadziły na Ciebie kłopoty. Jak zapobiec marnowaniu swojego czasu i wysiłku na robienie interesów z ludźmi, których postawa biznesowa zniechęca do działania i nie przynosi korzyści waszej współpracy?

Grunt, to umiejętność właściwego rozpoznawania osobowości i nauczenie się, na co zwracać uwagę przy doborze partnerów biznesowych. Nikt z nas nie chciałby przecież prowadzić interesów z ludźmi, którym nie potrafi zaufać. Nie wchodź w relacje z niewłaściwymi ludźmi i zacznij aktywnie szukać osób podobnych do siebie. Zaufaj mi – miałem już do czynienia ze wszystkimi typami osobowości, dzięki czemu mogę podzielić się z Tobą jednym wnioskiem: gromadź wokół siebie ludzi, którzy są szczerzy i chcą pracować na zasadzie wzajemnej współpracy. Nawet jeśli miałoby zająć Ci to dużo czasu, droga którą przebędziesz będzie dla Ciebie cenniejsza niż cel, jaki osiągniesz. Przygotowałem dla Ciebie 6 sugestii, które pomogą znaleźć Ci odpowiednich partnerów rekomendacyjnych.

Przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na cechy, które charakteryzują dobrych networkerów:

  • Ludzie, którzy pytają, jak mogą ci pomóc oraz co zaoferować, nie żądając nic w zamian.
  • Osoby, które pokazują, że są gotowe do pracy i tworzenia profesjonalnych relacji, ponieważ rozumieją, że ważniejsze jest budowanie z tobą trwałych więzi, niż poproszenie o biznesowe polecenia.
  • Ludzie, którzy potrafią wyjść poza relacje biznesowe i poprosić innych o wsparcie.
  • Osoby, które rozumieją, że działanie zgodnie z ideą marketingu rekomendacji jest bardziej uprawą niż polowaniem i udowadniają to poprzez zapoznawanie cię ze swoim środowiskiem biznesowym i umożliwianiem ci budowania sieci kontaktów. Jednocześnie wiedzą, że im trwalsza jest wasza przyjaźń, tym więcej od siebie możecie oczekiwać.
  • Ludzie, którzy starają się dzielić z tobą swoimi kontaktami biznesowymi i polecać cię swoim klientom, a także zapraszają na spotkania biznesowe, które mogą przynieść ci korzyści biznesowe.
  • Osoby, które poświęcają swój czas i wiedzę na pomoc tobie i kierowaniu do ciebie wartościowych poleceń.

 

Aby wymagać takiego postępowania od innych pamiętaj, że przede wszystkim sam powinieneś być dobrym partnerem biznesowym. Zawsze staraj się dokładnie wybadać daną osobę przed spotkaniem i dowiedzieć o niej jak najwięcej. W trakcie rozmowy bądź czujny – jeśli masz obawy przed nawiązaniem współpracy, zrezygnuj z kontaktu. Praca z takimi ludźmi może przynieść Ci więcej szkody niż pożytku.

Jestem pewny, że również masz doświadczenia pracy z różnymi typami osobowości i z pewnością dopisałbyś kilka punktów do mojej listy – jeśli masz coś do dodania koniecznie podziel się ze mną swoimi przemyśleniami!

Powrót
Sekret Marketingu Amazon

4.6 / 5
Ocena na amazon.com

44.90 Dodaj do koszyka

Podziel się stroną:
Kontakt z Ryszardem Chmurą: