Facebook

Jak najlepiej wykorzystać przypadkowe kontakty?

niedziela, 14.08.2016
Jak najlepiej wykorzystać przypadkowe kontakty?
Ryszard Chmura

Zastanawiasz się, co zrobić, by poznawać jak najwięcej osób i otrzymywać atrakcyjne rekomendacje podczas spotkań networkingowych? Powinieneś pamiętać, że podstawą każdego biznesu opartego na rekomendacjach jest nawiązywanie kontaktów, które przerodzą się w długotrwałe relacje biznesowe oparte na wzajemnej współpracy. Za swój cel powinieneś obrać poznanie określonej liczby osób, i wybranie z nich najbardziej interesujących ludzi, którym chcesz poświęcić więcej czasu i umówić się z nimi na spotkanie. Miej na uwadze fakt, że im większa jest twoja sieć kontaktów, tym większe masz szanse na dotarcie do osób czy firm, z którymi nigdy nie miałbyś szans na nawiązanie kontaktu.

Poniższe sposoby na efektywniejsze poznawanie ludzi i nawiązywanie z nimi relacji biznesowych możesz zastosować nie tylko podczas oficjalnych spotkań networkingowych ale także podczas otwartych i niezobowiązujących imprez firmowych.

Kontakty są wszędzie
Twoim nadrzędnym celem powinno być nawiązywanie kontaktów przez cały czas. Nie tylko podczas oficjalnych konferencji biznesowych czy spotkań networkingowych, ale nawet na siłowni, w trakcie lotu samolotem, w podróży czy nawiązując konwersację z osobą, która siedzi obok ciebie w pociągu. Jeśli uczestniczysz w spotkaniach biznesowych, obracaj się w kręgu osób, których nie znasz, zaczynaj rozmowy z obcymi ci ludźmi. Sam powinieneś szukać okazji i prowokować sytuacje, w których będziesz mógł poznawać nowych ludzi. Radzę, byś zawierał nowe znajomości, pomimo tego, że aktualnie ich nie potrzebujesz.
Narzędzia networkingowe miej przy sobie
Plakietka z imieniem, mnóstwo wizytówek, ulotki dotyczące firmy, etui na wizytówki polecanych przez ciebie przedsiębiorców – to narzędzia networkingowe, które każdy odnoszący sukcesy człowiek biznesu powinien mieć przy sobie. Zawsze miej ze sobą dużo wizytówek, które włożysz do portfela, aktówki, kalendarza, a nawet samochodu tak, aby nigdy ci ich nie zabrakło. Nie wiesz, kiedy nadarzy się okazja, by ją komuś wręczyć. Polecam również, abyś trzymał małe metalowe etui w kieszeni marynarki każdego z garniturów.
Pamiętaj o wizytówkach
Jeśli nawiążesz z kimś kontakt, zawsze proś o dwie wizytówki: jedną, którą będziesz mógł przekazać komuś innemu i jedną dla siebie. To przygotuje dobry grunt do networkingu. Swoje wizytówki włóż do jednej kieszeni, a wizytówki pozostałych osób, do drugiej. Wizytówki, które zbierasz, pomogą ci w zapamiętaniu ludzi, późniejszych kontaktach i szukaniu możliwości współpracy. Zwracaj uwagę na to, jakie informacje zawarte są na wizytówkach – jeśli brakuje istotnych dla ciebie informacji – dopisz je.

Poznawanie nowych osób i nawiązywanie relacji będzie skuteczne, gdy postarasz się zapamiętywać o nich jak najwięcej informacji. Zainwestuj więc czas na głębsze poznanie kontaktów, które zainteresowały cię najbardziej i dążysz do zrealizowania biznesu. Jeżeli pragniesz zawrzeć korzystne transakcje z potencjalnymi klientami, ważne jest byś zainwestował czas w badanie ich aktualnych potrzeb. Jeśli potrafisz nawiązywać kontakty i skutecznie utrzymywać relacje z ludźmi, twoja sieć kontaktów może mieć potężną siłę.

Powrót
Sekret Marketingu Amazon

4.6 / 5
Ocena na amazon.com

44.90 Dodaj do koszyka

Podziel się stroną:
Kontakt z Ryszardem Chmurą: