Facebook

Jak w biznesie wykorzystać podejście GAINS?

środa, 28.09.2016
Jak w biznesie wykorzystać podejście GAINS?
Ryszard Chmura

Jeżeli znajdujesz się na etapie budowania swojej sieci kontaktów, na pewno masz już przygotowaną listę osób, z którymi chciałbyś współpracować. Jednak zanim na stałe rozpoczniesz z nimi pracę, powinieneś przekonać się, czy twój wybór i podjęte decyzje są słuszne. Ponadto, nie osiągniesz sukcesu w generowaniu rekomendacji, jeżeli nie będziesz znał swoich źródeł, którymi będą członkowie twojej sieci. Powinieneś też odpowiedzieć sobie na pytanie, czy twoje informacje na temat tych kontaktów są pewne, kompletne i prawidłowe, a także zastanowić się nad relacjami, jakie was łączą. Zastanów się także, jak dobrze się znacie, oraz czy jesteś w stanie im w pełni zaufać.

Istnieje 5 zasadniczych faktów, których powinieneś się dowiedzieć o każdej osobie, z którą masz zamiar współpracować. To kwestie, z którymi mamy do czynienia codziennie, ale nie zdajemy sobie sprawy z korzyści, jakie ze sobą niosą i jakie możemy dzięki nim odnieść. Zaliczamy do nich: cele, osiągnięcia, zainteresowania, sieci i umiejętności, czyli kategorie GAINS. Jeżeli potrafisz skutecznie się nimi posługiwać, możesz wzmocnić swoje relacje z innymi i stworzyć silne sieci kontaktów. Jak zdobyć te informacje?

I Słuchaj
Najprostszym sposobem na poznanie członków swojej sieci jest poznanie ich od prywatnej strony poprzez prowadzenie z nim nieformalnych rozmów. Dzięki temu możesz dowiedzieć się o problemie, z jakim się boryka lub projekcie, nad którym pracuje. Jeżeli będziesz znał zainteresowania danej osoby oraz jej pasje, informacje te pomogą ci zbudować o wiele silniejsze relacje, zwłaszcza jeśli będziecie dzielić zaintersowania.

II Zadawaj pytania
Jeżeli twoje relacje z członkiem sieci są przyjazne, najlepszym sposobem na poznanie jego GAINS jest zadanie mu kilku pytań, dzięki którym dowiesz się więcej na jego temat. Jeżeli jednak tak otwarte podejście do ciebie nie przemawia, możesz dowiedzieć się wiele, zadając niebezpośrednie pytania podczas swobodnej konwersacji.

 

III Przeglądaj materiały pisemne
Zapoznaj się także z materiałami promocyjnymi – broszurami, wizytówkami, newsletterami, notatkami – ze wszystkim, co jest dostępne na jego temat. Poszukaj także nagrań z jego wystąpień publicznych, egzemplarzy książek, które napisał, posłuchaj i przeczytaj wszystkie wywiady, których udzielił. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej informacji, które później będziesz mógł wykorzystać podczas współpracy z nim.
Staraj się zapisywać GAINS ludzi, którzy cię interesują, dzięki czemu nie zapomnisz o tych informacjach. Aby dowiedzieć się, jak to zrobić, zajrzyj do rozdziału 18 książki “Najbardziej znany sekret marketingu na świecie”. Znajdziesz tam dokładny opis wszystkich pięciu elementów składających się na GAINS a także instrukcję wypełnienia specjalnego arkusza, który znajduje się w zakładce Materiały na tej stronie.

Powrót
Sekret Marketingu Amazon

4.6 / 5
Ocena na amazon.com

44.90 Dodaj do koszyka

Podziel się stroną:
Kontakt z Ryszardem Chmurą: